TEST: Honda FR-V

Honda FR-V er en av de mest spennende og utradisjonelle bilene som er lansert i det norske markedet på lenge. Men er den bra nok til å utfordre klasselederne Touran og Corolla Verso?

Publisert
Sist oppdatert

Det som gjør FR-V så interessant, er det faktum at Honda har gjort plass til tre seter på første seterad. Tre forseter er på ingen måte unikt i bilhistorisk sammenheng. En rekke vare- og mannskapsbiler leveres med tre seter foran og i USA finner vi både SUVer og pickuper med tilsvarende setekonfigurasjon. Bilkjennere vil også være klar over at fleksibilen Fiat Multipla, som kom i 1998, har tre forseter. Multipla har imidlertid aldri blitt noe vanlig syn på norske veier, noe som har sin bakgrunn i at den norske Fiat-importøren aldri valgte å satse på denne modellen.

Honda FR-V derimot, har blitt tatt inn i varmen av den norske Honda-importøren. Og det betyr at norske familier på fleksibil-jakt endelig har fått et spennende alternativ til de mer ordinære fem- og syvseterne.

Tre seterader

Nå er det selvsagt litt urettferdig å klassifisere biler som Volkswagen Touran og Toyota Corolla Verso som "ordinære" biler. Både Touran og Corolla Verso er svært gode og fleksible biler og er våre klare favoritter i fleksiklassen.

Det som imidlertid kjennetegner disse bilene, i likhet med alle andre syvseters fleksibiler, er at de har tre seterader. Det positive med denne tredje seteraden, er selvsagt at man har muligheten til å få med seg inntil syv passasjerer.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.