Nå ligger det an til at de veletablerte elbilprodusentene kan begynne å slite litt. Hyundai kommer sent, men de kommer godt.
Med den nye Ioniq viser koreanerne nok en gang at de ikke bare har fulgt med i timen, men gjort en ekstrainnsats i tillegg.
Og at den kan true både VW e-Golf, nylig oppgraderte Nissan Leaf og konsernfetter Kia Soul, kan vi skrive under på.
For nå er den omsider her, elbilen Hyundai har lovet oss en stund. Og den skuffet oss ikke under våre første testturer med bilen som vi nettopp har gjennomført.
Elektro-trillinger
Hyundai Ioniq er første bil av sitt slag - en bil som er utviklet for tre ulike, og kun elektrifiserte drivlinjer (motor og transmisjon).
Den blir tilgjengelig som hybrid (bensinmotor og elektromotor), som ladbar hybrid - med større batterikapasitet og 50 kilometer oppgitt rekkevidde på strøm- og som vår testbil i dag, som ren elbil.
I og med at den koreanske giganten i tillegg fra før kan skilte med den første serieproduserte hydrogenbilen i salg i Norge, foruten de klassiske diesel- og bensinbaserte drivlinjene, er Hyundai-konsernet nå representert på alle fronter når det gjelder drivstoff-alternativer.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger