Sport Tourer er først og fremst litt romsligere enn vanlige Clio. Akselavstanden er beholdt, men overhenget bak har økt noe slik at bagasjeplassen har blitt større, samtidig som takhøyden i baksetet er økt en smule. Dermed følger Clio Sport Tourer samme oppskrift som konkurrentene Peugeot 207 SW og Skoda Fabia stasjonsvogn.
Én dieselmodell
Sport Tourer kommer med fire motorer, hvorav tre går på bensin. Effekttallene strekker seg fra 75 til 101 hester. Sistnevnte er en 1,1-liters turbomotor. Kun én dieselmotor er tilgjengelig, og det er denne vi har kjørt. Den yter beskjedne 68 hester og 160 newtonmeter. Mer om denne litt senere.
Komfortabel og sikker
Vanlige Clio er en komfortabel, sikker og relativt velkjørende småbil. Det samme gjelder for Sport Tourer. Kjøremessig vil du neppe merke store forskjellen. Så skiller det da også bare 20 kilo i egenvekt. Karakteristisk for Clio er den lange akselavstanden som faktisk er på høyde med en kompaktklassebil som Golf.
Dette gir en rolig og stabil gange. Samtidig gjør det også at Clio ikke er voldsomt sportslig. Den piler ikke inn i svingene så snart du viser minste antydning til å vri på rattet, men har i stedet en mer moden oppførsel, noe som kler bilens karakter for øvrig.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger