SLK er Mercedes’ minste og billigste roadster og ikke til å forveksle med smått legendariske SL. SLK er nå i midt i livssyklusen i andre generasjon og en ansiktsløftning er på plass. Designmessig er det ikke så altfor lett å se forskjellene, men titter du nøye legger du trolig først merke til den nye frontfangeren som danner et trapes like under skiltet. Snuten med den store stjerna er justert og sidespeilene har LED-innslag. Helt i underkant av hekken har man plassert en diskré diffusor, og dersom du bestiller sportpakken som vår testbil var utstyrt med, får du i tillegg en liten spoilerleppe på bagasjelokket.
Ståltak
Under bagasjelokket finner du fortsatt et ståltak som åpnes og lukkes med en bryter i kupeen. Nedfellingen tar 22 sekunder. SLK og Mazda MX-5 er de eneste bilene i klassen med sammenleggbart ståltak. Lastekapasiteten er på enten 208 eller 300 liter, avhengig av om taket er oppe eller nede.
Sterkere og gjerrigere
På motorsiden har minstemann SLK 200 Kompressor fått 21 nye hestekrefter og 10 ekstra newtonmeter. Det betyr at du stiller til start med totalt 184 hester og 250 newtonmeter. 1,8-literen med kompressor jobber mot 1340 kilo som bilen veier med automatgir, slik vår testbil hadde.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger