TEST: Lexus RX300

Lexus RX300 oppleves som mer håndterlig en mange av konkurrentene i klassen for store SUVer.

Publisert
Sist oppdatert

Det er en kombinasjon av ytre mål, motor og kjøreegenskaper som gjør at nye RX300 oppleves mer håndterlig enn konkurrentene.

Luksus og vei

Det er komfort og kjøreegenskaper på vei som har stått i fokus under utviklingen av RX300, bortsett fra høyden og firehjulsdriften er det lite som minner om skog og mark. Det har den til felles med flere konkurrenter, men RX300 og BMW X5 skiller seg ut som de med mest fokus på asfalt.

Med luftfjæring på plass er det mulig å kombinere komfort med gode kjøreegenskaper, og luftfjæring gjør seg ekstra godt i kombinasjon med biler som har høyere tyngdepunkt enn gjennomsnittet.

Tøffere

Særpreget til RX300 består i en kileformet front og en nesten kombi-skrå hekk. Den spisse fronten bryter med dagens trend der det er butte fronter med voldsomme griller som gjelder. Formen signaliserer mer sport enn offroad.

Midtkonsollen begynner å bli en gjennomgangsmelodi for Toyota/Lexus. Vi sa om nye Landcruiser at midtkonsollen minnet om Lexus, og nå sier vi at denne minner om Landcruiser. Poenget er at de begge beveger seg i samme designretning, og produktene får en sterk identitet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer