Den moderne utgaven av Mini er inne i sin andre generasjon og kabrioletutgaven har vært på markedet et drøyt år. Det finnes i dag tre varianter av kabrioleten på markedet, eller Cabrio som Mini selv kaller den: One, Cooper og Cooper S. I tillegg finnes det også en spesialvariant ved navn John Cooper Works med hele 211 hestekrefter. Vi har imidlertid kjørt vanlige Cooper med en 1,6-liter på 122 hestekrefter. Den starter på 265.000 kroner.
En mindre ansiktsløftning er forøvrig på vei med noen justeringer både på estetikken og den tekniske siden, men denne kommer først til høsten.
Du ser at det er noe spesielt med denne bilen umiddelbart når du setter deg inn. Interiøret ligner rett og slett ikke noe annet du finner i andre bilmerker. Den store midtstilte fartsmåleren, de runde formene og alle vippebryterne gir et morsomt inntrykk. Med en del ekstrautstyr som vår testbil hadde, er i tillegg kvalitetsinntrykket meget godt. Dette virker klart mer eksklusivt enn prislappen tilsier.
Kjøreglede
Det er nok likevel kjøreopplevelsen som står sterkest for oss etter noen dager i denne bilen. Kjøreegenskapene i Mini er særegne og svært imponerende. Dette har ikke forandret seg nevneverdig selv om det faste taket er borte. Tvert i mot gjør det åpne taket kjøreopplevelsen vel så morsom.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger