TEST: MB CLK 200 Kompressor Cabriolet

Nye CLK Cabriolet er en revolusjon sammenlignet med forgjengeren, og er uten tvil blant verdens mest komfortable kabrioleter.

Publisert
Sist oppdatert

Man kan mene hva man vil om Mercedes-Benz, men de fleste vil være enige om at den tyske bilprodusentens designspråk har vært svært vellykket de siste årene. Dette gjelder ikke minst nye CLK Cabriolet, som etter vårt syn er så vakker at den kan måle seg med såvel sin egen fetter SL som italienske sportsbiler.

Vakre profiler

Fronten domineres av en bred grill med fet stjerne og fire forkrommede spiler. Grillen omkranses av store sammensmeltede frontlykter, som i sin tur danner utgangspunkt for fire nydelige panserprofiler. Disse strekker seg helt frem til den skarpt vinklede frontruten.

Kort overheng

Når bilen iakttas fra siden, vil man legge merke til at det fremre overhenget er relativt kort. Dette, kombinert med store hjulbuer, gir et sportslig og aggressivt preg. Det bakre overhenget er noe lengre, men fordi baklyktene snor seg rundt de bakre hjørnene, gir ikke bilen inntrykk av å være altfor tung i sessen.

Når taket er nede, vil du også legge merke til to elegante forhøyninger i forkant av bagasjelokket. Disse leder frem til baksetepassasjerenes hodestøtter og sørger for å bryte opp linjer som ellers ville blitt i overkant rene.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer