TEST: Mercedes-Benz CLK 200 K

Et vellykket ytre preger den lange todørskupèen fra Mercedes-Benz. Også innvendig er cruisebil-følelsen stor.

Publisert
Sist oppdatert
TEST: Mercedes-Benz CLK 200 K


Har da motor noe å si hvis man bare skal gli igjennom landskapet? Ja, og vi var skeptisk til om en 1,8-liter var nok i den 4,64 meter lange bilen på over 1,5 tonn.

Vakker

Den sammenhengende glassflaten i halvmåneform som utgjør sidevinduene preger CLK. Også det sterkt skrånende frontruten og den nesten røffe fronten er med på å gi CLK særpreg.

Innvendig er det tydeligere at Mercedes-Benz frir til et eldre publikum. Der har komfort vært den viktigste rettesnoren, komfort for de to som oppholder seg i forsetene.

Avgiftsgunstig

Minste V6 finner du i CLK 240. Det er en 2,6-liter på 170 hestekrefter. Den koster 544.800 kroner. CLK 200 Kompressor koster 455.570, og har bare 7 færre hestekrefter enn V6-utgaven. Det er det lave slagvolumet som er med på å redusere avgiftene på kompressormotoren.

Om rekkefireren holder kan du lese mer om her.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer