Renault Kangoo tilhører en ganske egenartet bilklasse. Personbilvarianten (den eksisterer også som ren varebil, ved navn Kangoo Express), er verken fleksibil eller klassisk stasjonsvogn, men en slags kombinasjon. Av andre biler i denne klassen kan nevnes Peugeot Partner Tepee, Citroën Berlingo (begge nye av året) og VW Caddy Life.
Scénic-basert
Nye Kangoo befinner seg altså et sted mellom person-og varebil rent konseptmessig. Det er Renaults nyttekjøretøy-divisjon som har hatt ansvaret for utviklingen, men bilen er i motsetning til forrige generasjon Kangoo - basert på en personbilplattform, som er hentet fra fleksibilen Scénic. Plassforhold, komfort og flunsjonalitet er nøkkelord når vi tester disse bilene; de dynamiske egenskapene kommer i annen rekke.
Mye større
Den nye generasjonen Kangoo har vokst kraftig i forhold til forgjengeren. Den hviler på en plattform som har avstedkommet en økning av akselavstanden på 9 centimeter; lengden har økt med 18 centimeter og bilen er hele 16 centimeter bredere. Dette har medført en voldsom vektøkning - nykommeren veier hele 300 kilo mer enn forrige Kangoo.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger