TEST: Mye plass, rimelig pris

Lyst, oversiktlig og luftig. God plass og grei å kjøre. Men ikke spesielt raffinert. Vi har kjørt nyeste generasjon Renault Kangoo.

Publisert
Sist oppdatert

Renault Kangoo tilhører en ganske egenartet bilklasse. Personbilvarianten (den eksisterer også som ren varebil, ved navn Kangoo Express), er verken fleksibil eller klassisk stasjonsvogn, men en slags kombinasjon. Av andre biler i denne klassen kan nevnes Peugeot Partner Tepee, Citroën Berlingo (begge nye av året) og VW Caddy Life.

Scénic-basert

Nye Kangoo befinner seg altså et sted mellom person-og varebil rent konseptmessig. Det er Renaults nyttekjøretøy-divisjon som har hatt ansvaret for utviklingen, men bilen er i motsetning til forrige generasjon Kangoo - basert på en personbilplattform, som er hentet fra fleksibilen Scénic. Plassforhold, komfort og flunsjonalitet er nøkkelord når vi tester disse bilene; de dynamiske egenskapene kommer i annen rekke.

Mye større

Den nye generasjonen Kangoo har vokst kraftig i forhold til forgjengeren. Den hviler på en plattform som har avstedkommet en økning av akselavstanden på 9 centimeter; lengden har økt med 18 centimeter og bilen er hele 16 centimeter bredere. Dette har medført en voldsom vektøkning - nykommeren veier hele 300 kilo mer enn forrige Kangoo.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer