TEST: Nissan Pathfinder 2.5 DCI

Pathfinder er den billigste inngangsbilletten til den store SUV-klassen, og den er en ekte terrengbil.

Publisert
Sist oppdatert

Utviklingen går fremover, og et godt eksempel er motoren i Pathfinder. For mens storebror Patrol må nøye seg med 160 hestekrefter og 380 Nm ut av en 3-liter, stiller lillebror med 174 hestekrefter og 403 Nm ut av en ny 2,5-liter. Denne motoren er sprek nok til at Pathfinder vil vinne lyskryssdueller mot biler som Volvo XC90 og Volkswagen Touareg.

Best i front

Den rette Nissan-grillen og de kraftige hjulbuene gir Pathfinder det rette stuket sett forfra. Beveger du deg bakover forsvinner litt av tøffheten, og sett rett bakfra er den litt uinspirert. Pathfinder deler fronten og det meste annet med pickupen Navara, og det virker som det gikk litt tomt for ideer da bakenden skulle tegnes som personbil.

Det dels tøffe ytre følges opp av et interiør som oppleves som moderne og komplett. Vi kjørte den topputstyrte LE-utgaven der det ikke mangler noe særlig på listen over standardutstyr. Selv om Nissan velger å utstyre midtkonsollen med mange knapper, føles ikke dashbordet rotete. Det er mange snarveiknapper som i praksis er enklere å forholde seg til en endeløs navigering gjennom mer eller mindre forståelig menyer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer