X-trail er blant de aller mest populære små-SUVene, og for Nissan i Norge er det en svært viktig bil. Vi har hatt X-trail blant favorittene i klassen, men det var en skuffelse at elektronisk stabilitetssystem (ESP) forsvant fra grunnmodellen med 2-liters bensinmotor. Det gjør de større motoralternativene mer interessante, de har nemlig ESP på ekstrautstyrlisten. Er også automatgir et krav ryker også dieselutgaven ut eneste alternativ blir utgaven vi har testet denne gang.
Krefter koster
Steget fra 2-liter med 140 hestekrefter og opp til 2,5-liter med 165 hestekrefter koster over 50.000 kroner bare i økte engangsavgifter. For deg som kunde er prisforskjellen 80.000 kroner, men det er noe mer utstyr på den største motorvarianten.
Billigste 2,5-liter koster 410.900 kroner, det er uten automatgir. Toppmodellen 2,5 Elegance med skinninteriør og automatgir koster 454.900 kroner, og det var den modellen vi hadde til test.
Startet sprekt
Første versjon av Nissan X-trail var sprekt designet, særlig interiøret. Tilbakemeldingene gjennom Nissan-systemet var at dette kanskje var for sprekt, og den ansiktsløftede versjonen har faktisk blitt mer konservativ i interiøret.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger