I tillegg til de 140.000 kronene kommer selvsagt en rekke sure ekstrautgifter, som frakt- og leveringsomkostninger, metallic lakk, vinterdekk, forsikring, årsavgift og så videre. Men disse kostnadene er dessverre forbundet med alle nybilkjøp, uansett hvilken prisklasse du skulle velge å satse på. Og med dette som utgangspunkt er 140.000 kroner lite - i hvert fall i bilavgiftslandet Norge (uten engangsavgift og moms ville dagens testkandidat koste rundt 77.000 kroner). Selv en moderat motorisert og utstyrt kompaktklassebil som Volkswagen Golf koster fort 240.000 kroner, mens en mellomklassebil som Ford Mondeo raskt vil koste deg 340.000 kroner.
Bilen som koster 140.000 kroner er en nykommer ved navn Hyundai i10, som nå har erstatter den gamle traveren Hyundai Atos.
Ikke et bilmerke å fnyse av
Er du blant dem som rister på hodet og fnyser når du leser navnet "Hyundai"? Vel, da bør du vite at vår erfaring er at sør-koreanske Hyundai i løpet av de siste syv-åtte årene har gått fra å være et relativt uinteressant billigmerke til å bli en aktør som absolutt fortjener oppmerksomhet. Det samme gjelder søstermerket Kia, som i likhet med Hyundai kan skilte med stadig flere modeller som tåler sammenligning med både japanske og europeiske konkurrenter. Du skal også være klar over at Hyundai har gjort det meget godt i flere amerikanske kvalitetsundersøkelser.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger