De siste årene har Renaults lille Zoe vært en av de mest solgte elbilene i Norge. Om bare noen måneder – etter planen i mars – kommer bilen som kan bli en enda større suksess for Renault i Norge: Storebror Megane E.
Vi kjørte bilen i Danmark under testen av kandidatene til Årets Bil i Europa og lot oss imponere.
Mye plass
Det er flere ting vi liker godt med Megane-E. For det første har den et spennende utseende som er midt imellom en SUV og en vanlig personbil. Vi tror det vil falle i smak hos mange norske bilkjøpere.
For det andre er det plassen. Til tross for at den bare er 4,21 meter lang, har bilen svært god innvendig plass. Megane-E bygges på en helt ny plattform for elektriske biler, som gir lang akselavstand, med korte overheng foran og bak. Det gir svært god beinplass til passasjerene bak.
For en barnefamilie
Som elbiler flest, har den en flat batteripakke i bunnen. Når den ikke har en vanlig forbrenningsmotor, girkasse, eksosanlegg eller bensintank som stjeler plass, kan også bagasjerommet gjøres større. Det rommer 440 liter. Til sammenlikning er bagasjerommet på hovedkonkurrenten VW ID.3 på 385 liter. I de fleste situasjoner er Megane-E faktisk stor nok til en barnefamilie.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger