I sommer kjørte vi nye Lancer Sports Sedan, en bil et sted mellom kompakt- og mellomklassen. Etter det har den også kommet som femdørs kombi, under navnet Lancer Sportback. Det er denne karosserivarianten vi nå har testet.
Motor og utstyrsnivå er det samme som i forrige testbil, nemlig den største bensinmotoren på 1,8 liter og 143 hester. Utstyrsnivået var også på topp med Instyle+-pakken. I tillegg var bilen utstyrt med en trinnløs automatkasse, en såkalt CVT-kasse.
Fra 263.000
Den mindre 1,5-literen som er tilgjengelig til sedanvarianten kan ikke kjøpes til Sportback. Men vanlig manuell girkasse er tilgjengelig og det senker prisen med 13.000 kroner. Billigste Sportback koster 263.000. Med Instyle+ utstyrsnivå og CVT stiger den til 321.000.
Annerledes avslutning
Hva skiller så Sports Sedan og Sportback fra hverdandre? I grunn bare hekken. For mens Sports Sedan har et bagasjelokk hengslet i underkant av vinduet, har Sportback en topphengslet bakluke, som riktignok er ganske liggende for denne biltypen å være. Designmessig er det en smakssak hva man foretrekker, men vi syns at sedankarosseriet kler bilens relativt aggressive utstråling for øvrig hakket bedre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger