TEST: Ny Mitsubishi Lancer

Vi har kjørt Mitsubishi Lancer som femdørs kombi. Er den verdt de ekstra tusenlappene den koster i forhold til sedanen?

TEST: Ny Mitsubishi Lancer
Publisert
Sist oppdatert

I sommer kjørte vi nye Lancer Sports Sedan, en bil et sted mellom kompakt- og mellomklassen. Etter det har den også kommet som femdørs kombi, under navnet Lancer Sportback. Det er denne karosserivarianten vi nå har testet.

Motor og utstyrsnivå er det samme som i forrige testbil, nemlig den største bensinmotoren på 1,8 liter og 143 hester. Utstyrsnivået var også på topp med Instyle+-pakken. I tillegg var bilen utstyrt med en trinnløs automatkasse, en såkalt CVT-kasse.

Fra 263.000

Den mindre 1,5-literen som er tilgjengelig til sedanvarianten kan ikke kjøpes til Sportback. Men vanlig manuell girkasse er tilgjengelig og det senker prisen med 13.000 kroner. Billigste Sportback koster 263.000. Med Instyle+ utstyrsnivå og CVT stiger den til 321.000.

Annerledes avslutning

Hva skiller så Sports Sedan og Sportback fra hverdandre? I grunn bare hekken. For mens Sports Sedan har et bagasjelokk hengslet i underkant av vinduet, har Sportback en topphengslet bakluke, som riktignok er ganske liggende for denne biltypen å være. Designmessig er det en smakssak hva man foretrekker, men vi syns at sedankarosseriet kler bilens relativt aggressive utstråling for øvrig hakket bedre.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer