TEST: Ny Subaru Impreza med firehjulsdrift og automat

Vi har testet den splitter nye Subaru Impreza som fortsetter i forgjengerens spor, men er litt bedre på det meste.

Publisert
Sist oppdatert

De fleste har kanskje gitt opp å skille Imprezas mange ansiktsløftninger fra de skikkelige generasjonsskiftene, men nå snakker vi altså om en helt ny utgave etter at forgjengeren har rukket å bli omtrent fem år gammel.

Kun som kombi

Den nye generasjonen har fått en litt annen karosseriløsning. Mens Impreza tidligere var tilgjengelig enten som sedan eller liten stasjonsvogn, kommer den nye utgaven kun som femdørs kombi på det europeiske markedet.

Ny bil? Søk i DinSides biltester

Større, men kortere

Og denne har faktisk krympet fem centimeter i lengden i generasjonsskiftet. Både bredden, akselavstanden og høyden har imidlertid økt såpass at bilen oppleves vel så stor både innvendig og på veien.

Design

Designen på nye Impreza er omdiskutert, men i virkeligheten tar den seg faktisk ikke så verst ut, i alle fall med sportspakken som vår bil var utstyrt med. Denne innholder blant annet styling som 17-tommers aluminiumsfelger, en diffusor i hekken og krommet eksosutslipp i tillegg til en annerledes frontspoiler og kanalskjørt.

Til sammen gir dette et småsporty, om enn kanskje ikke tidløst elegant, uttrykk. Diodene i baklyktene frisker også opp.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer