TEST: Nye Accord - luksusutgaven

Nye Honda Accord Tourer overrasker positivt på enkelte områder. Men baksete- og bagasje-avdelingene skuffer.

Publisert
Sist oppdatert

I høst testet vi sedanutgaven av åttende generasjon Accord, som overtok etter en forgjenger som på typisk Honda-vis fikk et kort liv (2003-2008). Konklusjonen på sedantesten ble at nye Accord - i likhet med forgjengeren - er en helt grei bil. Men god nok til å utfordre klasselederne er den ikke.

Denne gangen er det altså stasjonsvognutgaven som skal i ilden. Kan Accord Tourer skilte med kvaliteter sedanutgaven mangler?

Lekkert ...

Vel, både ja og nei. Det som først og fremst skiller de to Accord-utgavene er baksete- og bagasjeavdelingene. Sistnevnte fremstår ved første øyekast som et svært positivt bekjentskap. For det første sørger materialbruken for at dette er blant de mest eksklusive lasterommene vi har sett i noen japansk bil.

Honda har i tillegg tatt seg råd til dobbel belysning, handleposekroker og forkrommede festekroker. Under gulvet finner vi hele tre praktiske oppbevaringsrom. Det faktum at bakluken åpnes og lukkes elektrisk (standard fra nivå Elegance) medvirker selvsagt også til at premiumfølelsen kommer snikende.

... men lite

Baksiden av medaljen er først og fremst lasterommets begrensede størrelse. Dybden, 108 centimeter, er riktignok godkjent, selv om både Ford Mondeo og Volkswagen Passat takler enda litt lengre last.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer