Sedanutgaven av nye Mercedes-Benz C-klasse ble lansert her i landet for snart et år siden, i april 2007. Stasjonsvognutgaven var imidlertid først på plass i januar i år - og er derfor fortsatt et svært sjeldent syn på norske veier. Fortjener den nye stasjonsvognen å bli et vanligere syn?
Tja, vi er nok blant dem som ikke helt har latt oss overbevise av den norske Mercedes-importørens aggressive markedsførings-kampanje. Når man er modig nok - eller dum nok - til å fremme påstander som "Alt annet virker gammeldags i forhold", bør man ha en særdeles god bil å banke i bordet med. Begrepene "Alt annet" må nemlig tolkes til å omfatte biler som Audi A4 og BMW 3-serie, biler vi overhodet ikke har opplevd som gammeldagse. Vi var derfor særdeles spente på hva slags revolusjonerende bil Mercedes-Benz hadde klart å utvikle denne gangen.
Opp som en løve ...
Etter å ha testet den nye stasjonsvognen må vi innrømme at løve versus skinnfell-ordtaket var blant dem som rant oss i hu. Vi skal riktignok ikke påstå at C-klasse statsjonsvogn minner om en møllspist skinnfell - for det gjør den ikke. Men noen voldsomt nyskapende bil er C-klasse heller ikke. Den som ønsker å være litt slem, kan for eksempel hevde at det som først og fremst skiller C-klasse fra konkurrentene er fotbrekket og en overlesset lyshendel. Vi er ikke spesielt store tilhengere av noen av delene, som forøvrig er gamle Mercedes-tradisjoner.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger