Selv om nye Octavia i snitt er drøye 10.000 kroner dyrere enn forgjengeren, er Octavia fortsatt en rimelig bil. For den nye modellen har ingen problemer med å forsvare prispåslaget. For det første er kvalitetsfølelsen høyere og kjøreegenskapene bedre. I tillegg har bilen blitt både større og lengre enn forgjengeren, noe som sørger for at Octavia nå trygt plasserer seg i mellomklassen.
Kommer enda bedre ut
Forrige generasjon Octavia befant seg et sted midt i mellom kompakt- og mellomklassen. Dermed var det problematisk å vite hvilke biler den egentlig skulle måles mot og mange valgte å sammenlingne Octavia med kompaktbiler.
Nye Octavia (457x177x146 cm) er imidlertid en fullverdig konkurrent til mellomklassebiler som Mazda 6, Opel Vectra og Toyota Avensis. Og fordi mellomklassebilene vanligvis er 20.000 til 30.000 kroner dyrere enn tilsvarende motoriserte og utstyrte kompaktklassebiler, kommer nye Octavia enda bedre ut av prissammenligninger enn sin forgjenger.
Aggressive utstyrspriser
Helt siden Skoda lanserte første generasjon Octavia, har den tsjekkiske produsenten utmerket seg ved aggressivt priset utstyr. Også grunnutgavene av Octavia, Fabia og Superb er rimelige, men det er først når de proppes fulle av utstyr at de virkelig fremstår som billige.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger