Vanligvis lever en bilmodell syv til åtte år. Toyota Corolla Verso fikk avløsning etter bare to. Første generasjon Corolla Verso vil riktignok leve videre, men kun i Japan. Her i Norge, og i Europa forøvrig, er det nå andre generasjon som gjelder.
Nye Corolla Verso er et slående eksempel på hvor store ressurser det japanske Toyota-konsernet besitter. Et av delmålene med forrige generasjon Corolla Verso var å ta godt for seg i det raskt voksende europeiske fleksibilmarkedet. Når dette ikke lyktes, utviklet Toyota like godt en splitter ny bil, skreddersydd for det europeiske markedet.
Syv seter
Den største forskjellen mellom de to Verso-utgavene, er antall seter. Mens første generasjon kun hadde fem seter, er nye Verso en syvseter. For å romme den tredje seteraden har bilen vokst med 12 centimeter i lengderetningen og 7 centimeter i bredden. Dermed har den blitt nesten like stor som den antatte hovedkonkurrenten her i landet - Touran.
Design for Europa
Også utseendet er modernisert og europifisert. Nye Verso kan blant annet skilte med markerte hjulbuer og baklykter med klart lykteglass. Dør- og støtfangerlister glimrer med sitt fravær, noe som resulterer i store, lakkerte flater. Også speil, takskinner og grillspiler prydes av tykke lag med lakk.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger