TEST: Opel Signum 2.0 DTH

Det tildels voldsomme oppsynet til Signum signaliserer mer kraft enn de 100 hestekreftene under panseret kan tilby.

Publisert
Sist oppdatert

Likevel er det galt å avfeie Signum med dette motoralternativet – prisforskjellen alene kan gjøre det til et dumt valgt. Likevel blir bilen et klarere alternativ for de av oss som trives bedre med Newtonmeter enn hestekrefter.

En kompaktbil med alt

Med et lite forbehold om de begrensninger ved for eksempel parkering som størrelsen gir, er dette på mange måter en stor VW Golf. Vi har faktisk fått kommentarer i retning av at Signum ligner mest på en kjempestor kompaktbil.

Du får imidlertid mye av det som ikke alltid er å finne i en kompaktbil: bakseteplass, bagasjeplass, komfort og høyere sikkerhetsnivå. Og du beholder det sportslige utseendet, viktig for mange som har skrekk for å ende i kategorien stasjonsvogneiere.

Ikke rart

Signum er en spesiell bil både i form og funksjon. Til tross for at Signum kun tilbyr fire gode sitteplasser og at bagasjeromsvolumet ikke er optimert, føles det ikke som at en kjører rundt i en veldig sær og rar bil.

Med en komfort på høyde med de beste i mellomklassen og med jubelrop fra de i baksetet som føler at de reiser på første klasse, er tilvenningstiden til Signum-konseptet svært kort. Det er en bil vi raskt trivdes med.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer