TEST: Opel Vectra GTS 3.2 V6

Ford har gjort det. Toyota har gjort det. Nå skal også Opel bli kvitt gubbebil-stempelet.

Publisert
Sist oppdatert

Etter hvert som stadig flere bilprodusenter leverer biler med stadig høyere kvalitet, blir image og merkevarebygging enda viktigere våpen i kampen om kundene. Målet er å fremstå som moderne og sportslig - og ikke bli oppfattet som traust, gammeldags og gubbete.

ST, T-Sport og GTS

Dette er blant årsakene til at stadig flere bilprodusenter lanserer påkostede og spreke utgaver av sine modeller. For eksempel tilbyr nå Ford ST-utgaver av Focus og Mondeo, mens Toyota har lansert såkalte T-sport-utgaver av Yaris og Corolla.

Sist ut er altså Opel, som har valgt å gi femdørs-utgaven av Vectra det sportslige navnet GTS. GTS er blant annet senket 20 millimeter sammenlignet med sedan-versjonen og har fått en mer direkte styring. Sammen med den ekstreme sportsbilen Speedster, skal GTS ta luven fra dem som har yndet å kalle Opel et gubbe-merke.

3,2-liters V6-motor

Opel Vectra GTS er tilgjengelig med tre motoralternativer. Minstemann er en 1,8-liters firer som yter 122 hestekrefter. Neste trinn er en firesylindret 2,2-liter som leverer 147 hestekrefter. Selve grom-motoren er en V6er med hele 3,2 liter slagvolum. Tilfeldighetene ville ha det til at vi fikk stifte bekjentskap med den råeste utgaven først. Les mer om tidenes raskeste masseproduserte Opel her.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer