Det er utrolig hva noen få linjer kan gjøre med en bil. Den brått avsluttende kupélinjen på rompa på A7 gir nemlig et heftig utrykk få andre kan skilte med.
Med noen få design-endringer i fronten har den altså blitt langt frekkere fra ende til annen, og parkerer du den ved siden av forgjengeren, så er du ikke i tvil om hvilken du vil ha.
Hovedproblemet med A7 er at det koster.
Skuffer på mye
Bilen jeg sitter i koster 1,3 millioner kroner og selv til en pris man blir mo i knærne av, finnes det fortsatt en god del mangler på vår modell. En del finnes riktignok tilgjengelig - om du blar ennå lenger ned i lommeboka.
- Man forventer for eksempel å finne kamerasystem som viser bilen i fugleperspektiv i displayet ved parkering. Det har får du blant annet på en Nissan Qashqai til 314.900 kr.
- Man forventer også at ryggekameraet er rent. VW Golf har det beskyttet bak logoen i bakluka og Nissan har et blåse- og tørkesystem i sin billige Pulsar (243.000 kr).
- Man forventer en omfattende kjørecomputer der du selv bestemmer hva du vil ha i visningen. Lille VW E-UP til 196.400 kroner har flere valg.
- Vi hadde også forventet et heldigitalt instrumentpanel. Det har VW Passat, Audi TT og ikke minst konkurrenten Mercedes S-klasse.
- Den har ingen knapper for massasje i setene. Det har Peugeot 308 til 273.900.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger