TEST: Outlander med diesel og automat

Vi har testkjørt en nylig oppdatert Outlander med sprek dieselmotor og automat. En attraktiv SUV er blitt enda mer attraktiv.

Foto: Knut Moberg
Foto: Knut Moberg Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Oppdatert

Mitsubishi Outlander er en populær SUV i Norge og det fortjener den. Den er romslig, praktisk, veldesignet og kjører bra til en ikke ublu pris. Men konkurransen har hardnet til, og det har produsenten tatt konsekvensen av. På tampen av fjoråret ble dermed den japanske folke-SUVen ganske grundig oppdatert og oppgradert.

Endret design

Den mest synlige endringen er den nye fronten, som den kompakte mellomklassebilen Lancer var først ute med. Det strengere uttrykket synes vi for vår del var unødvendig på denne bilen, men vi er ikke av den oppfatning at utseendet er forringet i overdrevet grad. (At småbilen Colt skulle få det samme oppsynet stiller vi oss derimot uforstående til...)

Utstyrsnivå er også oppjustert og nyheter som bakkestartassistent og svingbare hovedlys har dukket opp.

Faktisk fra 230.000 kroner

Kaster man et blikk på Mitsubishi-prislisten idag fremstår bilen som konkurransedyktig. Outlander er nå tilgjengelig, med forhjulsdrift, fra 230.000 kroner som varebil og fra 300.000 kroner som personbil. Da er det mest nødvendige av utstyr på plass. For de som må ha firehjulsdrift blir prisen en god del høyere: Personbilutgaven som trekker på alle fire starter på 380.000 kroner.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.