I tillegg til mer krefter er kjøreegenskapene ytterligere forbedret gjennom annen bakaksel, strammere og kraftigere komponenter i understellet, og på sommerstid dekk i dimensjoner som ikke er vanlig for småbiler. Vi, som testet nå i januar, er imidlertid glad for at det satt vinterdekk i forholdsvis moderat dimensjon (195/55-15) på testbilen, og ikke sommerdekkene som sitter på voldsomme 17-tommere (205/40-17).
Kjempemorsom
Små biler med sterke motorer er i henhold til naturlovene morsomme. Ekstra morsomme blir de hvis kjøreegenskapene er forbedret i noenlunde samsvar med ytelsene. Det er de i 206 RC, og selv om utgangspunktet er en velkjørende bil, imponerer 206 RC både med lekenhet og effektivitet. Bilen er faktisk så håndterbar at du kan bremse og gi gass i situasjoner du vanligvis blir sittende avventende i bak rattet i andre biler.
Voksende klasse
GTI-klassen lever et mer tilbaketrukket liv om dagen, mange produsenter har begynt å levere ekstrem-modeller med ytelser langt bedre enn tradisjonelle GTI-biler. Peugeot 206 RC har et ytelsesmessig lillebror i 206 GTI med samme motor i en 137-hestekrefters variant.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger