Peugeot 307 har vært med oss helt siden 2001 og har i løpet av sine syv år på markedet gjort en god jobb. Ikke bare har den vært en god bil, men også rent salgsmessig har den klart seg meget bra her til lands.
I fjor tok den en åttendeplass på modellstatistikken, slett ikke verst med tanke på at det var dens siste modellår.
Få oversikt: Alle biltestene til DinSide
Forsiktig designendring
De første eksemplarene av etterfølgeren 308 ble registrert mot slutten av fjoråret og fra nå av er det 308 som gjelder for deg som skal ha kompaktklassebil fra Peugeot. Men du syns kanskje ikke det er så altfor lett å se forskjell?
Endringene er i alle fall relativt beskjedne, men både lykter, front, hekk og speilutforming er modernisert og harmonisert med resten av Peugeots modellprogram.
Sjekk hva bilen din er verdt
Bredere og lavere
Ikke minst har lillebror 207 vært en inspirasjonskilde i så måte. Men også proporsjonene skiller 308 fra 307. Total bredde og lengde har økt i likhet med sporvidden. Men akselavstanden er den samme og høyden er dessuten redusert med én centimeter. Totalt sett gjør dette at 308 fremstår litt tøffere og mer moderne enn 307. Litt lavere og litt bredere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger