Valget er selvsagt helt bevisst, uten at vi vet nøyaktig hvilke grunner som ligger bak. Kanskje mener Peugeot at den typiske 407 SW kjøperen ikke trenger mer plass, eller så har de en annen bil i ermet som skal dekke det samme behovet som 406 stasjonsvogn tok seg av. Et annet poeng er at tiden der en modell kom i to, kanskje tre varianter, er forbi. For eksempel dukker syv forskjellige biler opp under navnet Megane fra konkurrenten Renault.
Mer premium
Litt sløsing med plassen gjør gjerne at en bil oppleves som mer eksklusiv. Bagasjerom der du ikke kan se antydninger til hjulhus og tykke dører gir en følelse av bil stor nok til at man slipper unna kompromisser. Likevel vil det bli et kompromiss for kunder som ønsker å bytte ut sin 406 stasjonsvogn, bagasjerommet er betydelig mindre og prisen bykser opp 50.000 kroner for billigste dieselvariant.
Lekker
Peugeot 407 SW vekker oppsikt, den er en av ikke så alt for mange mellomklassebiler folk snur seg etter. Linjene og effekten av kombi-looken gjør at stasjonsvognen ser mer hel og tøff ut enn sedanen. Den kler den lange snuten bedre, og overhengene ser riktigere ut.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger