Porsche har aldri tidligere laget en firedørs bil. Cayenne er til og med både høy og lang, og takler krevende terrengoppdrag. Cayenne Turbo har luftfjæring med seks høyder, differensialsperre på senterdifferensialen, lavgir, den kan vasse i inntil en halv meter vann og bakkeklaringen i høyeste posisjon er 27,3 centimeter. Den har korte overheng foran og bak og den har en V8-motor med 450 hestekrefter. Det medfører at dette antagelig er verdens raskeste feltvogn med 266 kilometer i timen i toppfart.
Gjenkjennelig
Forfra er det lett og se at det er en Porsche. Familielikheten med 911 er påtagelig, og på Cayenne Turbo preges også fronten av ekstremt store luftinntak. Innvendig kjenner du igjen både instrumenter og midtkonsoll. Baken har ikke noe spesielt Porsche-preg over seg, men to store firkantede eksosmunninger på hver side avslører musklene.
Alt
Du kan med andre ord ikke slippe en tåre halveis ned på kinnet og sutre og pipe om at du ikke har fått alt det du vil ha. For de som ikke klarer å bestemme om de skal ha det ene eller det andre så er dette helt klart den rette løsningen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger