Test: Porsche Cayman GTS

Når en standard Cayman ikke er nok.

DET LILLE EKSTRA: Nye Cayman GTS er i grunnen en slags GT-versjon av Cayman S, derav GTS. Foto: FRANK RATERING
DET LILLE EKSTRA: Nye Cayman GTS er i grunnen en slags GT-versjon av Cayman S, derav GTS. Foto: FRANK RATERING Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I 1996 lanserte Porsche den aller første åpne toseteren Boxster, og i 2005 kom generasjon to. Da Porsche skulle konstruere sistnevnte fant de på det geniale å samtidig lage en kupé-versjon av den åpne toseteren. Dette ble starten på Porsche Cayman.

I 2012 var vi på lanseringen av tredje generasjon Boxster, en bil som virkelig har satt seg i respekt. Da nye Cayman ble lansert på samme lest i fjor, så gjorde ikke denne noe mindre ut av seg.

Boxster og Cayman stakk derfor av med tittelen World Performance Car of the Year i 2013. Vi har sagt at det finnes ikke bedre sportsbil for pengene, og tenker da først og fremst på innstegsmodellen med 211 hk. Nå kommer begge bilene i en ny versjon med GTS-logo på bakluken. Det signaliserer at du ikke bare har en heftig kjøremaskin, men at den i tillegg har det lille ekstra.

En helt hysterisk Porsche

Mer utstyr

Når navnet på en bil blir supplert med flere bokstaver, så er det ofte forbundet med høyere tall på prislappen.

Det stemmer også denne gangen, men du får langt mer enn bare ekstra hestekrefter å rutte med.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer