TEST: Range Rover Sport Supercharged

Nye Range Rover Sport ble utviklet for å være et sportslig alternativ til Land Rover Discovery og den ordinære Range Rover. Etter vårt syn har Land Rover lyktes godt.

Publisert
Sist oppdatert

Nye Range Rover Sport kan leveres med tre motoralternativer. Rimeligste utgave kalles TDV6 og har en 2,7-liters dieselmotor under panseret. Range Rover Sport TDV6 starter på 888.000 kroner, noe de fleste vil anse som en relativt voksen pengesum.

V8: 1,3 millioner kroner

TDV6 fremstår imidlertid som billig sammenlignet med neste alternativ, Range Rover Sport V8. V8-modellen er utrustet med en 4,4-liters motor som produserer 300 hestekrefter, og koster hele 1.286.000 kroner.

Supercharged: 1,5 millioner kroner

Men det stopper ikke der. Vi har nemlig testet verstingen - Range Rover Sport Supercharged, som koster hele 1.477.000 kroner. Og det er ikke bare prislappen som sørger for at denne bilen fortjener betegnelsen "ekstrem". Har snakker vi nemlig om en forrykende motor, brutale terrengegenskaper, svimlende egenvekt, vanvittig forbruk og et voldsomt utstyrsnivå.

Stor

Vi skal komme tilbake til ovennevnte voldsomheter, men først unner vi oss noen linjer om bilens design. Range Rover Sport er nemlig en bil man legger merke til. En av årsakene til at denne bilen aldri vil forsvinne i mengden er størrelsen. Range Rover Sport er ikke kanskje ikke så lang; 479 centimeter. Til gjengjeld er bilen hele 198 centimeter bred og 181 centimeter høy.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer