TEST: Range Rover TD6 Vogue

Luksussjefen i SUV-klassen blir svært mye billigere med dieselmotor.

Publisert
Sist oppdatert

Den mest luksuriøse SUVen på det norske markedet selger best med dieselmotor, prisforskjellen sørger for det.

I egen klasse

Range Rover opererer nesten i en egen klasse. Den er større, tyngre og tilbyr mer luksus enn noen andre i klassen. Den er også mye dyrere. Eneste bil som før modellskiftet kunne sparre med Range Rover var Toyota Land Cruiser 100. Med den nye Range Roveren i salgslokalene er det tydelig at Toyotas største begynner å bli gammel. En ny Land Cruiser 100 vil garantert være siktet inn mot Range Rover.

Sterke signaler

Bare i kraft av størrelsen gjør Range Rover inntrykk, den er nær på fem meter lang og er to meter høy. Designuttrykket er ikke egnet til å tone ned størrelsen, du legger garantert merke til for eksempel grillen når en Range Rover fyller bakspeilet ditt. Antall luftinntak, de finner du både i grill, støtfangere og bak forhjulene, gir inntrykk av maskineri som trenger mye luft.

Likevel er det interiøret som er den store maktdemonstrasjonen. La gå at forsetene er plassert noe nærmere døren en vanlig, men konsollen mellom setene er svært bred. Følelsen av luft og plass er helt spesiell, og ingenting – det vil si luft – er en viktig del av luksusfølelsen i bil.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer