Test: Renault Captur

Crossover med spennende løsninger.

SITTER HØYT: Renault Captur skilter med 20 centimeter bakkeklaring. Det er høyaktuelt for mange. Foto:  Rune M. Nesheim
SITTER HØYT: Renault Captur skilter med 20 centimeter bakkeklaring. Det er høyaktuelt for mange. Foto: Rune M. Nesheim Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

De franske bilprodusentene har lang tradisjon for å boltre seg i sprelsk bildesign. I det siste har Citroën gjort store penger på sin kule DS-serie der man i bunn og grunn gir de ordinære modellene et langt kulere utseende.

Med DS3R klarte de plutselig å selge biler til ungdommen også.

Ungdomsbil med pensjonistapell?

Renault gjør den samme øvelsen med Capture. Med et sprelsk design, skal man lokke nye kjøpere til merket, og som så mange andre henvender de seg til unge eventyrlystne i markedsføringen.

Det komiske er at det trolig er pensjonistene som kommer til å kjøpe dem, slik det var med den fargesprakende Honda HR-V i forrige århundre.

Grunnen er enkel. Høy bakkeklaring, enkelt innsteg og lav pris. En liten og oversiktlig bil som er enkel å plassere både i garasjen og på parkeringsplassen.

Neste Honda HR-V blir minst like interessant som Renault Captur

Høy bakkeklaring

Norge er blitt et utilgjengelig land. Vi har dårlig veistandard og arkitektene har fått fritt spillerom på utemiljø og parkeringsplasser. Det betyr mye kantstein, steinblokker, brosteinspartier og fartsdumper og -humper.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer