TEST: Renault Kangoo 1.6 4X4

Bagasjerommet kan brukes som barnevogngarasje, og kupeen er så luftig at det er plass til hattehyller ala rutefly.

Publisert
Sist oppdatert

Renault Kangoo har vært på markedet noen år, men nå kommer den med kraftigere motor og firehjulstrekk. Med 550 liters bagasjerom er den korte, høye franskmannen i en klasse for seg selv.

Funksjonell firehjulstrekk

Vi trodde at Kangoo med firehjulstrekk skulle være en vanlig Kangoo med økt funksjonalitet for norske forhold. Det er Kangoo 4X4 også, i tillegg til at den ser mye tøffere ut enn Kangooen som kun har drift på forhjulene. Grunnen til det er større felger og dekk, og økt bakkeklaring. Kangoo 4X4 får litt eventyrbilpreg over seg. Du får lyst å ta en tur i fjellene i Marokko eller utforske innlandet på Island.

Dyr

Kangoo er kjempebillig målt i plass, og ganske dyr målt i ytelser og utstyr. Problemet er å finne biler å sammenligne med. Kangoo 4X4 er dyr sammenlignet med Kangoo uten firehjulstrekk, som igjen er dyr sammenlignet med konkurrenten Citroën Berlingo. Testbilen kostet 243.000 kroner, og Renault har en businessmodell til 249.900 kroner. Regnes utstyrforskjellene inn koster det rundt 50.000 kroner å få firehjulstrekk og 20 hestekrefter ekstra.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer