TEST: Rover Streetwise

Rover Streetwise er barsk av utseende og skal appellere til unge og urbane mennesker. Men hva er det egentlig som befinner seg under plast-skallet?

Publisert
Sist oppdatert
TEST: Rover Streetwise


Jo, Rover Streetwise er basert på veteranen Rover 25, som overtok for Rover 200 i 1999. Det betyr at bilen, som ikke i 1999 var spesielt moderne, har rukket å bli fem år gammel. Dermed er ikke utgangspunktet det beste.

Høyere og barskere

Hva har så den britiske bilprodusenten gjort for å skape gull av Rover 25? Jo, de har hevet bilen noen centimeter, montert 16-toms aluminiumsfelger og satt på noe som sannsynligvis er verdens korteste takskinner. Deretter har de dekket både front og hekk med enorme støtfangere i matt, svart plast. Samme materiale er brukt i kraftige dørlister og markerte skjermutbyggere.

De tøffe frontlyktene fra Rover 25 (og 75) er beholdt, men omkranses nå av svart plast i stedet for lakkerte flater. Også de store baklyktene er de samme. Men i nedre del av den dominerende støtfangeren finner vi en sølvfarvet beskyttelsesplate som trekker tankene mot høye firehjulstrekkere.

Tøft ytre

TEST: Rover Streetwise


Vi synes Rover har lyktes godt med de visuelle grepene. Rover Streetwise er tøff å se på og skiller seg fra mengden. Bilens store problem er at den overhodet ikke lever opp til det barske utseendet, noe du kan lese mer om i de følgende kapitlene. Først kikker vi nærmere på motor og kjøreegenskaper.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer