Til nå har en 2,2-liter som leverte 125 hestekrefter og 280 Nm fra 1.500 o/min vært dieselalternativet i 9-3 Sport Sedan. Den nye motoriseringen er en 1,9-liter fra Fiat/GM-samarbeidet som har bedre ytelser, 150 hestekrefter og 315 Nm fra 2.000 o/min. En versjon med 120 hestekrefter er også tilgjengelig.
Snart stasjonsvogn
Endelig har Saab somlet seg til å lage en stasjonsvogn, og da passer det bra for Saab å ha ett konkurransedyktig dieselalternativ på plass i 9-3. Stasjonsvognen kommer til høsten.
Saab 9-3 Sport Sedan med denne dieselmotoren har priser som ligger på nivå med Audi og BMW, og lavere enn Mercedes-Benz og Volvo. Billigste versjon av Saaben koster 359.000 kroner.
Viktig kjøreglede
Saab har lagt vekt på sportslige kjøreegenskaper, og 9-3 Sport Sedan er blant de triveligere forhjulsdrevne mellomklassebilene. Selv om Saab 9-3 ikke tilhører den generasjonen biler der de som tuner kjøreegenskapene har kunnet regne med at alle versjonene vil bli utstyrt med ESP, er bilen god balansert.
Vi mener Saab er avhengig av kjøregleden som salgsargument, og mer om motor og kjøreegenskaper finner du her.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger