Vi skrev en lang og grundig artikkel i sammenheng med utenlandslanseringen av Superb i Østerrike i mai. Her finner du svært mye informasjon om Skodas nye stolthet, blant annet om alle de spennende motoralternativene, baklukeløsningen, interiøret og mye mer. Hvis du etter å ha lest dagens test fortsatt sitter igjen med ytterligere informasjonstørst, anbefaler vi deg å lese nevnte lanseringsartikkel.
1.9 TDI GreenLine
I dag skal vi konsentrere oss om den kanskje kjedeligste, men samtidig mest fornuftige Superb-varianten; 1.9 TDI GreenLine. Som navnet tilsier, er dette en variant som ifølge Skoda er spesielt miljøvennlig. I praksis snakker vi om samme konsept som Audis e-modeller og Volkswagens BlueMotion-modeller.
Det innebærer at det er gjort tiltak for å forsøke å redusere drivstoff-forbruket så mye som mulig. Vi snakker ikke om noen ny motor, unikt drivstoff eller hybridteknologi. Neida, under panseret finner vi en gammel og velkjent traver - en pumpedyse-diesel med 1,9 liter slagvolum. "Normale" Superber med denne motoren under panseret forbruker 0,57 liter diesel per mil ved blandet kjøring og slipper ut 151 gram CO2.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger