308 CC har nettopp kommet til landet og erstatter utgåtte 307 CC. For de av dere som ikke er så kjent med disse benevnelsene, betyr det at vi snakker om en kabriolet fra kompaktklassen som konkurrer mot biler som Opel Astra Twintop, Volkswagen Eos og Ford Focus CC.
Priser
308 CC starter på 350.000 kroner med en 1,6-liters bensinmotor på 120 hester. For 6.000 kroner ekstra får du en like stor dieselmotor med 112 hester. Vår testbil hadde en 2,0-liters dieselmotor med 136 hester og automatgir. Denne koster 426.000, det samme som bensinturboen med 140 hester. En kuriositet er at mens dieselmodellen har en sekssteget automatkasse, må bensinmodellen merkelig nok klare seg med fire trinn.
Nakkevarmer
Designmessig er 308 CC typisk Peugeot med en stor front og ganske svulstige former. CC har i tillegg vokst til 440 centimeter. Det er om lag 12 centimeter lengre enn vanlige 308. Førermiljøet er imidlertid omtrent likt, unntatt stolene som er helt annerledes og virker særdeles påkostede. Disse er standard, men testbilen var i tillegg utstyrt med skinn og nakkevarmeren Airwave som blåser varmluft ut fra seteryggen. Her sitter man rett og slett veldig godt, men målene er best tilpasset de litt mindre.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger