TEST: Subaru Impreza 2.0 GX

Subaru har ingen likhetstrekk med Porsche bortsett fra motoren. Begge merkene benytter boksermotorer.

Publisert
Sist oppdatert

Vi rakk ikke en gang å venne oss til de ovale frontlyktene på Impreza før de forsvant igjen. De ble beholdt i knappe to år, og det er kort tid for bildesign. Nå har det kommet på plass en ny front som har gjort Impreza mye mer lik Legacy.

Impreza med 1,6 liters motor har de samme hovedtrekkene i fronten som vår testede toliter, men toliteren har i tillegg tåkelys i støtfangeren, noen ekstra spor rundt tåkelysene og et lite luftehull nederst på hver side som gjør den veldig lik den kraftige WRX-modellen. WRX skiller seg i tillegg ut med en stor kjeft midt på panseret.

Gnistrende

Impreza har aldri vært noe stilstudie, men hevder seg på helt andre fronter. Den har nemlig noen gnistrende kjøreegenskaper. Vi føler at Impreza, bortsett fra WRX og STI, ikke akkurat appellerer til ungdommen, og at dette gjør at mange går glipp av en stor kjøreopplevelse. Det er veldig synd, for de som er litt aktive bak rattet kan ha det ekstremt moro med denne bilen, og maken til oppførsel i sørpe og snø finnes knapt. Lettkontrollerbar blir et understatement, og selv den mest klønete sjåfør skal klare å ha det moro bak rattet i en Subaru Impreza.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer