Vi står i kø ut fra hovedstaden, i en bil som koster 650.000 kroner. Men det er ingen som snur seg, ingen som hever på øyenbrynene tvert i mot glir vi diskret inn i mengden.
Fra utsiden er det nemlig bare H6-3.0 merkene i grillen og på bakluken som sladrer om at du kjører det gjeveste Subaru evner å fremstille.
Vekker neppe oppsikt blant redere
Hvilket nok ikke sier så mye. For trass i at man ikke kan kritisere Subaru for å være dårlig, er ikke Subaru bilen man kjøper for å imponere naboen eller for å vekke oppsikt blant skipsredere. Og det gjenspeiler seg altså også i toppmodellen Outback H6-3.0.
For trass i at listen over standardutstyr kommer i bokform, og at følelsen av luksus kommer byksende så snart man har satt enden ned i de skinntrukne setene og lagt labbene på Momo-rattet med ring i edeltre ser Outback H6-3.0 ut som en hvilken Outback som helst. Anonym, og lite oppsiktsvekkende.
Tre-liters slagvolum
Det er den imidlertid ikke. For merket H6-3.0 betyr at motorrommet i bilen er utsmykket med den hittil største motoren Subaru har evnet å sette inn i noen personbil. Her har du tre liter slagvolum til disposisjon, 209 hester og et dreiemoment på 282 Nm ved 4.400 omdreininger. Firehjulstrekk er, som på alle Subaruer, standard. Det sammen med VDC (Vehicle Dynamics Control) sørger for at eventuelle traksjonsproblemer er noe naboen sliter med og ikke du.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger