Polestar 1 er den første modellen fra et bilmerke de færreste har hørt om. Vi har imidlertid sett frem til å prøvekjøre denne med spenning .
De tekniske spesifikasjonene vi har fått forelagt, får nemlig tennene til å løpe i vann. Og her er vi, på en landevei i et regntungt Toscana, i bilen som på ingen måte skjuler at den er en avlegger av Volvo. Men det kommer vi tilbake til. Vi er her for å kjøre den, og det er tid for action.
Monsterkrefter
Vi stiller inn kjøreprogramvelgeren på «power» og gir gass. Woooosh! Responsen er umiddelbar - den tunge GT-en skyter fart som en rakett. Dette går unna! Akselerasjonen kommer momentant og er vedvarende. Det begynner bra!
Likevel er dette en ganske annerledes opplevelse enn den vi har hatt i biler som ligger på et lignende effektnivå.
Vi er nemlig langt unna V8-brølet fra en Mercedes AMG GT 63 eller den potente buldringen fra en BMW M5. Motorlyden er noe for seg selv, en ganske spesiell form for sportslig dur som er litt ubestemmelig - og utvilsomt for en stor del syntetisk. Men ikke ubehagelig eller skjærende aggressiv. Uansett, at lydbildet er såpass spesielt, er egentlig ikke så rart.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger