Og det er bakkeklaring du trenger hvis du har en tendens til å sette deg fast på umåkte vinterveier eller på stubber og steiner på en gjengrodd hyttevei. Og da trenger du også et understell som tåler litt mer enn å sveve over jevn asfalt.
Nivå 3
Vanlig Octavia har normale 14 centimeter med bakkeklaring, velger du en versjon med firehjulsdrift får du 2,3 centimeter ekstra. Velger du Scout får du som nevnt 18 centimeter, og det plasserer den mellom folke-SUVer Mitsubishi Outlander (17,8 cm) og Honda CR-V (18,5 cm). I tillegg er Scout utstyrt med skliplater som forlengelser av støtfangerne foran og bak.
Plass til barnevogn
Folke-SUVer som Honda CR-V og Toyota RAV4 har solgt ekstremt godt i Norge, og til en viss grad er Norge et land der det er behov for kvaliteten disse bilene innehar. Problemet har vært at de gjerne blir litt små for en barnefamilie; særlig sliter mange av folke-SUVene med bagasjeplassen. Octavia er 18 centimeter lengre enn for eksempel RAV4, og det virker som alle disse centimeterne og flere til er brukt på bagasjeromsplass.
Bagasjerommet er lett å utnytte, og i Scout-versjonen følger det lastenett i forskjellige størrelser som holder bagasjen på plass. Med sikkerhetsnettet (ekstrautstyr 1.700 kroner) spent opp, er det i tillegg mulig å laste høyere i bagasjerommet uten at lasten blir en fare for de som oppholder seg i bilen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger