På Autofil-utstillingen på Lillestrøm tidlig i november i fjor lanserte Suzuki en ny utgave av Liana. Den kaller de 4X4 Sport SUV, og det er sikkert et smart markedsføringstrekk, for bilen selger slett ikke dårlig.
Liana Sport SUV er i virkeligheten...
Siden første test av Liana konstaterer vi med glede at en rekke forbedringer er blitt gjennomført. Et av problemene som gjensto var å finne ut hvilken kategori denne bilen egentlig hører hjemme i. Det er hverken en fleksibil av typen Opel Zafira, tross fasongen som kunne indikere dette, eller en standard kompaktbil som Golf. Det er heller ingen stasjonsvogn. Og det er på ingen måte noen sportsbil eller SUV.
...en rommelig kompaktbil med firehjulstrekk
For å finne ut hva det egentlig er, var den beste måten å teste den oppdaterte Lianaen i forskjellige situasjoner: kjøring til jobb, på motorvei og riksvei, med familie og bagasje, på snødekte eller gjørmete og hullete seterveier...
Vi fant ut at dette er en rommelig, men ikke spesielt fleksibel kompaktbil med gode kjøreegenskaper, en pigg motor og ypperlig fremkommelighet takket være sin automatiske firehjulsdrift. Interiøret er heldigvis blitt kraftig oppgradert, men det synes godt utvendig at Liana har fått noen år på baken. Og designen, som ikke imponerte oss i 2001, gjør det enda mindre i 2005, særlig med integrerte sideskjørt og frontspoiler som har et pålimt aspekt og attpåtil eliminerer fordelen ved høy bakkeklaring.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger