TEST: Think City -- Think again

Mens andre bilprodusenter satser på stål, velger Think plast og aluminium. Fordelen er at du slipper å konsentrere deg om å polere - og naturligvis at rusten ikke biter. Men…

Publisert

For det er et MEN ved plastkarosseriet til Think City. Parkert ved siden av en vanlig bil ser den nemlig ut som en til dels uferdig prototype. Her finner du støpeskjøter, og spaltene mellom de ulike karosseriplatene er så store at ungene etter all sannsynlighet vil leke gjemsel der.

Finishen er kort og godt for dårlig. Det skal nemlig være mulig å lage en overflate og en finish som er akseptabel også på en elbil.

Aluminium for å spare vekt

All ekstra vekt i en elbil gir deg kortere kjørelengde, et kritisk punkt når kjørelengden fra før er langt fra ideell. Derfor vil de som kommer fra en ordinær bil nok finne Think City en smule spartansk, for du kan vinke farvel til både elektriske vindusheiser og elektrisk justerbare speil.

For ytterligere å spare vekt er dessuten bilens ramme fremstilt i aluminium. Derfor veier ikke Think City mer enn 940 kilo, batterier inkludert.

Tank fra veggen

Vel på plass bak rattet i Think City kan du nærmest gasse deg i andres utlegg til drivstoff. For når naboen formelig ser hundrelappene renne ut, kan du smile lettsindig i det du passerer - i trygg forvissning om at du bare har økt strømregningen med i underkant av syv kroner for å fylle Think med energi. Bakdelen er naturlig nok at naboens smil nok kommer tilbake når han, eller hun, passerer deg etter ni mil når strømreserven i Think er tom.

Les artikkelen gratis

Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.