Dagens Toyota Corolla, niende generasjon, ble introdusert i januar 2002. Den nye Corollaen ble umiddelbart en suksess, ikke minst her i landet, hvor Corolla ble Norges mest solgte bil både i 2002 og 2003.
Til tross for suksessen skulle det bare ta to og et halvt år før Corolla fikk sin ansiktsløfting, noe som sier mye om Toyotas offensive politikk. Den ansiktsløftede utgaven ankom Norge i august, og kan skilte med en rekke forbedringer. Det aller viktigste fremskrittet er knyttet til rattet, som nå også kan justeres i dybden. Det betyr at alle slags mennesker, uansett høyde og bredde, nå har muligheten til å finne en perfekt sittestilling.
Flere nyheter
Samtidig har Toyota erstattet den idiotiske setevarmer-knappen som opprinnelig var å finne i nye Corolla. Med den gamle knappen var det faktisk ikke mulig å velge separat oppvarming av passasjersetet. Corolla leveres nå også med mulighet for å koble ut kollisjonsputen på passasjersiden og har fått to-trinns akustisk setebeltavarsling.
Enda mer utstyr
Corolla i utstyrsnivå Sol var allerede i utgangspunktet godt utstyrt. Blant annet inkluderte standardutstyret både VSC (elektronisk stabilitetsprogram, ESP), 6 kollisjonsputer, elektronisk klimaanlegg, integrert radio, kjørecomputer og elektriske vindusheiser rund baut - samtlige med ett-trykk-funksjon begge veier.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger