TEST: Toyota Corolla 1.4 Sol

Siden Corolla ble lansert i 1966, har ufattelige 29 millioner eksemplarer rullet ut av Toyotas fabrikker. Nye Corolla vil utvilsomt sørge for at suksessen ruller videre.

Publisert
Sist oppdatert

Vi er nemlig imponert over nye Corolla, som sammenlignet med sin forgjenger nærmest er en revolusjon når det gjelder interiørfinish og opplevd kvalitet. Toyota setter med niende generasjon Corolla rett og slett en ny standard for interiøret i sine bilmodeller. Eksempelvis kan det nevnes at Corolla-interiøret etter vårt syn er langt mer eksklusivt enn interiøret i det tre ganger så dyre familiemedlemmet Lexus IS300 SportCross. Dette sier mye om nye Corolla, selv om det selvsagt også sier en del om vår skuffelse over SportCross.

Moderne design

Det er ikke bare interiøret i Corolla som imponerer. Også utvendig design er etter vårt syn svært vellykket. Fronten er tøff, potent og moderne og kjennetegnes blant annet ved en artig bul i senter av panseret. Frontlyktene er tidsmessig utstyrt med klart glass og integrerte blinklys og grillen omsluttes av krom.

Tøff hekk

Også hekken er etter vårt syn svært vellykket. Oppmerksomheten trekkes straks mot de store, helrøde baklyktene, som omslutter bilens bakre hjørner. Den buede bakruten, den diskrete hekkspoileren og den høye og rene støtfangeren skaper en harmonisk hekk. Den innkapslede bakruteviskeren vitner om at Toyota denne gangen ikke bare har tenkt økonomi.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer