TEST: Toyota Hilux D-4D X-Cab

Arbeidskamerat, eller bare kamerat? Denne pickupen overlevde avgiftssystemets opprenskning i varebilklassen. Kan den brukes uten oljetønne på lasteplanet?

Publisert
Sist oppdatert

I forhold til en varebilregistrert Audi A6 med biturbo fremstår Hiluxen som en mer fornuftig bil å ha lave engangsavgifter på. Det er ingen tvil, denne bilen er laget som et arbeidsredskap.

Ingen utfordring

En bil som er laget for veiløse deler av verden, og der femdobling av nyttelasten er regelen og ikke unntaket, kan i utgangspunktet virke som litt vel grov redskap.

I Norge er vi vant til disse bilene som arbeidsbiler der røff behandling tar igjen for manglende dårlig veistandard. I USA er disse bilene fritidsbiler, brukt til å frakte leker som vannscooter, snøscooter, ATVer og crossere. Alle disse er i praksis forbudt i Norge, så hva skal vi bruke pickupen til?

I hverdagen

Vel, livet ved en pickup er ikke verst. Du sitter høyt, har god oversikt, og det lengden stjeler i lukeparkeringsmuligheter tar evnen til å forsere fortauskanter igjen.

Muligheten til å frakte hele vedlasset til hytta i en sleng kan ikke forsvare innkjøp av en pickup, men hvis den kan erstatte den bilen du allerede har kan det være enn fin anledning til å spare noen avgiftskroner.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer