TEST: Toyota RAV4 Sport

Hvis du ikke er avhengig av et stort lasterom, har Toyota RAV4 II vært et godt kjøp helt siden den kom i 2000. Den ansiktsløftede RAV4 er enda mer interessant.

Publisert
Sist oppdatert

Riktignok har RAV4 nå blitt dyrere. Inngangsprisen med firehjulstrekk har steget fra 309.000 til 330.000 kroner. Men med tanke på alt det nye utstyret, synes vi den ansiktsløftede versjonen forsvarer et påslag på 21.000 kroner. RAV4 leveres nå med både side- og hodekollisjonsputer, elektriske vindusheiser i bakdørene, skinnratt med knapper for betjening av radio og, ikke minst, elektronisk stabilitetsprogram. Stabilitetsprogrammet, som på Toyota-språket kalles DSC (Dynamic Stability Control), inkluderer en antispinn-funksjon, som sammen med den kontinuerlige firehjulsdriften sørger for at RAV4 nå gnager seg opp selv de verste vinterbakker.

20.000 for Sport

Betaler du ytterligere 20.000 kroner, kan du bli eier av Sport-utgaven. Denne har ikke lenger skinnseter, men leveres til gjengjeld med elektronisk klimaanlegg, fartsholder, automatisk nedblendbart bakspeil, vareromsnett og aluminiumsfelger. Som sin forgjenger har også den nye Sport-utgaven skjermutbyggere.

12.000 for automatgir

Vårt testeksemplar var i tillegg utrustet med automatgirkasse, noe som koster 12.000 kroner. Prisen kommer dermed opp i 370.000 kroner sammenlagt. Dette begynner å bli mye penger, men du er til gjengjeld blitt eier av en velutstyrt firehjulstrekker.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer