Lenge har vi visst at Volkswagen var på vei med en folkeSUV og lillebror til Touareg. Tidligere i høst kjørte vi den på lanseringen i Ungarn og lot oss imponere. Nå har vi også fått anledning til å teste den under norske, vinterlige forhold.
Populær
Og vi kan avsløre allerede nå at det var både en positiv og interessant opplevelse. Positiv fordi Tiguan er en bra og gjennomarbeidet bil. Interessant fordi Tiguan etter all sannsynlighet kommer til å blande seg helt i toppen av salgsstatistikkene. Nordmenn er nemlig glad i Volkswagen. Og i folkeSUVer. Dermed burde alle forutsetningene være til stede. Eller?
Se store bilder
Ikke størst
FolkeSUV-klassen har de siste årene fått besøk av biler som størrelsesmessig ligger nærmest en klasse over og som gjerne har syv seter. Prismessig har man likevel klart å konkurrere mot mindre biler som Toyota Rav4 og Honda CR-V. Mitsubishi Outlander er kroneksempelet i så måte.
Ikke stor
Tiguan havner med en totallengde på 443 centimeter imidlertid i samme kategori som Rav4 og CR-V og tilbyr kun fem sitteplasser. Kanskje litt rart ettersom det er liten tvil om hvilken vei trenden går. Tiguan satser tradisjonelt og kan egentlig ikke vise frem noe nytt i klassen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger