General Motors valgte å kjøpe Saab. Erkekonkurrent Ford valgte Volvo. Vi regner med at ledelsen i General Motors i ettertid misunner Ford, som i langt større grad enn GM ser ut til å ha skutt gullfuglen.
Alt Saab har å by på i dag er tre modeller. Den ene, 9-5, er gammel og nærmest utdatert, mens den andre, som kalles 9-2, kun selges i USA og i praksis er en Subaru Impreza. Sistemann, 9-3, er riktignok en ny og moderne bil, men selger svakere enn forventet.
Produktspekteret kompletteres
Volvo derimot, gjør det svært godt. Blant annet har firehjulstrekkeren XC90 fått en svært god mottakelse både av media og kjøpere. Og i disse dager kompletteres altså Volvos produktutvalg med to splitter nye modeller - S40 og V50.
S40 fikk skryt
S40 testet vi altså allerede i mars og ga bilen gode skussmål. Vi skrøt blant annet uhemmet av bilens interiør, som både er eksklusivt og nyskapende. Vi lovpriste også bilens design, et design som knytter sterke bånd til storebrødrene S60 og S80.
Med tanke på at V50 i praksis er en stasjonsvognutgave av S40, skulle det dermed være duket for nok en positiv test. Eller? Vel, vi har mye pent å si om V50 også, noe du kan lese mer om i de påfølgende kapitler. Men noen svakheter fant vi - og ikke alle er bagateller.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger