Volvo V70 har hittil aldri vært levert med firesylindret motor. Men med dagens relativt ferske generasjon har det blitt en endring på det. To 2,0-litere fra Fords sortiment er nå på plass, en dieseldrevet og en E85-kompatibel Flexifuel-variant. Sistnevnte yter 145 hester og 190 newtonmeter. Spesielt dreiemomentet er ikke egnet til å skremme noen i en bil på over halvannet tonn.
Dieselvarianten har heller ikke spesielt imponerende ytelser på papiret. Holder beskjedne 136 hestekrefter og 320 newtonmeter når egenvekt ligger rett i underkant av 1,6 tonn? Svaret får du litt lenger ned i teksten.
Se store bilder
Millionbil
For vi skal dvele litt til ved Volvos motorisering av nye V70 først. For med Volvos uttalte premiumsatsning forventes det litt fra kraftkildene. Den definitive toppmodellen heter T6 og har hele 285 hestekrefter og 400 newtonmeter og dessuten firehjulsdrift. Denne bilen publiserte vi en test av litt tidligere i vinter. Det største problemet med denne er at prisen ligger faretruende nær millionen. Da er dieselkongen D5 litt bedre med en startpris rett over halvmillionen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger