TEST: VW Caravelle 1.9 Tdi

Caravelle er en åtteseter som virkelig har plass til åtte voksne mennesker, og som til og med gir de sjansen til å ha med litt bagasje.

Publisert
Sist oppdatert

Lengden er som en Audi A6, men den innvendige plassen er svært mye større på grunn av høyden. For mange har forrige generasjon Caravelle fungert både som transportmiddel og sportsbod. Det er nok vanedannende med så god plass, og mange er nok spent på hva den nye kan tilby av økt komfort og kjøreegenskaper.

Tre biler

Det er litt vrient å holde variantene av den store kassebilen fra hverandre, men litt grovt kan man si at de med modellbetegnelsen Transporter er rene yrkesbiler beregnet for røff bruk, Caravelle er mer innrettet mot å frakte mennesker, og Multivan er den mest eksklusive med personbiltrekk i både innredning og komfort.

Vi har tidligere kjørt Multivan som imponerte med høy komfort og ryddige kjøreegenskaper. Den er over 300 kilo tyngre enn Caravelle på grunn av mer utstyr og mer omfattende støyisolering, noe som merkes godt i form av økt komfort.

To varianter

Caravelle er så stor at den kan registreres som avgiftsgunstig kombinertbil med baksetene i behold. Den korte versjonen får bakseter som er spesialbygget i Norge, en fireseter benk, som ikke har samme komfort som standardsetene. Den lange utgaven har plass til orginalsetene foran skilleveggen, og er et bedre alternativ for de som skal ha voksne mennesker sittende i baksetet.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer